Min helg

Förlåt för dålig uppdatering. Har haft fullt upp den här helgen, tänkte gå igenom vad som har hänt lite snabbt.

Fredag: Var jag som sagt på brolle "konsert" fast det visade sig att det inte var någon konsert, utan en musikal! Var helt okej, tråkigt bara att det var många låtar man inte kände igen. Musikalen var slut runt 10-tiden och Alexandra och kände inte alls för att dra hem, så vi drog upp till några vänner vid skanstull. Träffade lite nytt folk vissa riktigt trevliga, och andra inte. När vi sedan bestämde oss för att det var dags att dra vidare, och börjar gå upp mot tunnelbanan känner jag att Alexandra dras bakåt jätte kraftigt så jag vänder mig om och ser henne ligga på marken och en kille som kravlar sig upp och börjar springa. Självklart började jag skrika, Alexandra börja skrika och en tant på andra sidan gatan med, så antar att han blev skraj. Usch var riktigt obehagligt, trodde först det var ett våldtäktsförsök eftersom allt gick så fort och jag såg både Alexandra och killen ligga på marken. Men när Alexandra förklarade hade killen dragit så hårt i hennes handväska så hon hade ramlat. Som tur var lyckades hon hålla kvar väskan, så för att försöka se det hela från den ljusa sidan kunde allt vart mycket värre. Och nu har man också lärt sig något, man kan aldrig gå på stan mitt i natten och känna sig säker, fast man är två och har folk runt om kring sig.

Lördag: Var planerat att jag skulle ha gått upp klockan nio för att ta bussen in till stan och gå på barnteater med Alva. Men eftersom Nicke sov över hos mig, och jag var sjukt trött efter i fredags orkade jag inte kliva upp ur sängen. Men vid elva steg jag upp och åkte direkt in till nykvarn för att vara barnvakt åt Alva och tvillingarna. Var riktigt mysigt, dock känner man efter en heldag med bebisar att det inte gör så mycket att vänta ett tag med att skaffa barn. Men vill definitivt ha ett tills jag fyller 26-27.

Söndag: stiger upp klockan halv sex för att gå och mata Nelie och Angnes (tvillingarna). Eftersom de vaknar den tiden, måste verkligen ge Annica credit som gör det här varje morgon. Vid 2 tiden gör jag mig i ordning för en 2 timmars resa till bålsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0